بانکداری اختصاصی

بانکداری اختصاصی (به انگلیسی: Private banking ) به طیف وسیعی از خدمات مالی و غیرمالی با کیفیت بالا برای مشتریان ثروتمند و افراد خانواده آن‌ها اطلاق می‌شود، که توسط بانک‌ها و نهادهای مالی ارائه می‌گردد.

ویژگی اصلی «بانکداری اختصاصی» بیشتر به کیفیت و نحوه ارائه خدمت بر می‌گردد، نه به خود خدمت. اگر چه امروزه بانک‌ها اقدام به ارائه خدماتی نظیر حسابداری، وکالت، کارگزاری، سرمایه‌گذاری، بیمه و مشاوره مالی که ارتباط زیادی با بانک نداشت نیز، می‌پردازند.

این بانکها با بررسی دقیق بازارها مبتنی بر میزان و منشأ ثروت در مناطق گوناگون، مشتریان هدف خود را انتخاب می‌کنند و با ارائه خدمات متنوع و با کیفیت به آنها، سعی در افزایش میزان سودآوری هر مشتری دارند.

خدمات سرمایه‌گذاری در بورس و بازارهای مالی در سراسر دنیا بخش عمده تشکیل دهنده خدمات این بانک هاست. با توجه به ماهیت تخصصی این خدمات و تحلیلهای پیچیده مورد نیاز جهت کاهش ریسک و افزایش بازده سرمایه گذاری، این بانکها از پرسنل کارآزموده در بخش تحقیقات بازاریابی خود بهره می‌جویند. نقش بانکداری اختصاصی در ایجاد درآمد در بانک‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما در برخی از بانک‌های منطقه خاورمیانه و اروپا این واحد در حدود نیمی از درآمد زایی بانک را به خود اختصاص داده است.

شرکت ها و نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس ایران که خدمات مدیریت سرمایه، مشاوره سرمایه گذاری، سبد گردانی و مشاوره های مالی و حسابداری و مالیاتی و حتی آموزش دانش مالی و مشاوره ملکی ارائه میدهند، در تعریف دقیق تر  و جامع تر ، خدمات بانکداری اختصاصی را به مشتریان خود ارائه میدهند.

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
بانکداری شرکتی
نوشتهٔ بعدی
بانکداری سرمایه گذاری

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست